Vanliga frågor om mobildatatjänsterna

Här kan du få svaren på ofta återkommande frågor om till exempel fakturering av våra mobil datakommunikationstjänster.

1. Hur ser mitt avtal ut?

Våra avtal är löpande. Vi har allmänna villkor som gäller för våra kunder. Tjänsten beställs via våra samarbetspartners eller direkt via våra säljare. Vi har inga skriftliga avtal utan ni får endast en avtalsbekräftelse som bekräftar beställningen och avtalet.  

Här hittar du våra allmänna villkor

2. Jag vill ändra mitt avtal, hur gör jag?

Kontakta vår Kundsupport så hänvisar de dig till rätt säljare.

3. Vilka är faktureringsperioderna för Multicom Mobiflex?

Abonnemang för Mobiflexfaktureras kvartalsvis: januari–mars, april–juni, juli–september och oktober–december.

4. Jag har frågor rörande poster på min faktura – vart vänder jag mig?

Ring till vår kundsupport på 020-32 20 00 eller skicka din fråga via e-post, fax eller brev. Alla kontaktuppgifter hittar du här

Se även får fakturaförklaring här

5. Jag vill ändra min fakturadress – hur gör jag? 

Fyll i formuläret som du hittar här

6. Hur gör jag om jag vill säga upp mitt abonnemang?

Ring in till Kundtjänst på 020-32 20 00.

7. Referensen saknas på vår faktura – hur gör jag?

Alla referenser som vi har fått in är inlagda. Fyll i formuläret som du hittar här så ändrar vi på nästa faktura.

8. Varför måste alla ändringar rörande mitt abonnemang och avtal göras skriftligen?

En skriftlig ändring krävs för din egen säkerhet. Detta gör att vi kan kontrollera att ditt abonnemang inte sägs upp av misstag eller av obehörig person och du står utan kommunikation.

9. Hur gör jag om jag vill överlåta mitt abonnemang till annan kund? 

Båda parter måste skriva under ändringen. Formulär för överlåtelser hittar du här Du kan välja att spara eller skriva ut formuläret som du sedan skickar in underskriven till oss. Ni får en bekräftelse på uppsägningen och den nya abonnenten får en bekräftelse på övertagandet av abonnemanget.

10. Jag skulle behöva mina trafikloggar för Multicom Mobiflex.

Skicka e-post till kundsupporten med en förfrågan så skickar vi trafikloggarna till er.

11. Jag skulle vilja få störningsmeddelanden, kan jag få det?

Ja, du kan få störningsmeddelande via e-post. Fyll i beställningsblanketten som du hittar på vår webbsida och skicka den till vår kundsupport via fax eller telefonnummet.

12. Vad gör jag, mitt simkort har blivit stulet?

Ring Kundsupport på 020-32 20 00 så fort som möjligt.

13. Jag vill använda mitt befintliga sim-kort till min Mobiflex, hur gör jag?

Vi kan hjälpa dig när din abonnemangstid har gått ut hos din nuvarande leverantör. Kontakta kundsupport på 020-32 20 00 så hjälper vi dig.

Mobildata

Till våra mobildatatjänster räknas:

Multicom Mobiflex 

Behöver du hjälp med att tyda vår faktura?
Copyright 2016 AddSecure
Multicom Security AB, en del av AddSecure Group| Telefonvägen 30, 126 26 Hägersten | Tel: 08 685 15 00 | Kundsupport: 020 32 20 00 | info@addsecure.se