Vanliga frågor - Larm & Säkerhet

1. Vad kostar det att göra en felanmälan till Multicom Security?

Det ingår i tjänsten, så det kostar ingenting.

2. Varför har jag fått en servicefaktura från Multicom Security?

Vid en felanmälan till oss där vi skickar ut en tekniker som felsöker och det visar sig att felet ligger utanför vårt ansvar debiteras detta med en servicefaktura.

3. Vilken information bör jag ha redo innan jag gör en felanmälan?

  • Objektnummer/sändarnummer (detta har larmmottagaren) alternativt din anläggnings anläggningsnummer.
  • Vad felet är, och hur länge det varit fel. Larmmottagaren vet.
  • Telefonnummer till en kontaktperson samt när det går att kontakta denna person.¨
  • Fungerar anläggningens telefoni?
  • Är det, eller har det varit, strömavbrott?
  • Fungerar den lokala larmanläggningen? Om inte, kontakta larminstallatören.

4. Hur får jag veta när min felanmälan är åtgärdad?

Vi ringer alltid tillbaka till den som felanmält med en klarrapport.

5. Hur lång tar det för åtgärd på min felanmälan?

Det åtgärdas så fort som möjligt. Tiden det tar beror givetvis på vad det är som är fel, men oftast kan vår driftcentral ge dig en tidsuppskattning.

6. Vart felanmäler jag tekniska fel?

Vänd er till er larminstallatör.

7. Vart felanmäler jag ett ledningsfel som beror på att fastighetsnätet har rivits och/eller behöver repareras?

Denna typ av felanmälningar görs direkt till fastighetsägaren, ansvarig för anläggningen eller er lokala larminstallatör.

8. Jag ska utföra omfattande renoveringar i min anläggning och det kan komma att påverka larmet, vart vänder jag mig?

Kontakta din larmcentral och informera dem om detta. Vi behöver inte informationen. 

9. Det har inträffat kabelbrott i närheten, hur felanmäler jag detta?

Detta åtgärdas snabbast genom att felanmälas till Telia.

10. Jag har fått ledningsfel på larmet och telefonin fungerar inte heller. Hur felanmäler jag?

Felanmäl telefonin till Telia. Skulle larmet inte återställas i samband med telefonin, gör en felanmälan till Multicom Security. 

11. Vi har råkat säga upp vårt Multicomabonnemang av misstag och det har uppstått ledningsfel i och med urkopplingen. Hur gör jag?

När det har gått ett ledningsfel på grund av urkoppling måste alltid en nybeställning göras eftersom en larmtekniker redan varit på plats och gjort urkopplingen på telestationen. Nybeställning sker genom en av våra återförsäljare.

Copyright 2016 AddSecure
Multicom Security AB, en del av AddSecure Group| Telefonvägen 30, 126 26 Hägersten | Tel: 08 685 15 00 | Kundsupport: 020 32 20 00 | info@addsecure.se